PREGUNTAS FRECUENTES
FREQUENTLY ASKED QUESTIONS
PREGUNTAS FRECUENTES / FREQUENTLY ASKED QUESTIONS
Preguntas Frecuentes
Horario biblioteca
¿Cuál es el horario de la biblioteca? ¿Hay un horario especial durante los periodos de exámenes?
Los horarios dependen de la sala en la que quieras estudiar. Consulta el apartado Localización de la Biblioteca todos los horarios. Cuenta con una sala que abre 24 horas de lunes a viernes y en época de exámenes la Biblioteca amplia sus horarios y abre sábados, domingos y festivos de 9 a 21h. Cualquier cambio de horario se hace público en la web.
Localización de la Biblioteca
¿Dónde está la Biblioteca?
Edificio H: Sala de lectura. Situada en la planta –1. Mostrador de préstamo: información bibliográfica, servicio de préstamo y devolución SOLO para los fondos localizados en los Depósitos del edificio H. Incluye 7 salas de estudio y Hemeroteca. Sala de estudio. Situada en la planta –2.
Edificio Biblioteca College: Biblioteca digital. Sala de lectura y 4 salas de estudio situadas en la planta 2. Sala de Colección, 4 salas de estudio, mostrador de préstamo: información bibliográfica, servicio de préstamo y devolución SOLO para los fondos bibliográficos de la Sala de Colección. Sala López Quintás, abierta 24 horas. Despachos de la Biblioteca.
¿Hay otros espacios para estudiar en el Campus?
Estos no son de gestión directa de la Biblioteca pero sí cumplen las características de un espacio de estudio y coworking. Edificio E planta 0: pecera. Edificio H: planta 0, pecera, planta 1 espaco de coworking, planta -2 espacio coworking. Edificio central: Square. Edificio EPS: planta -2. Centro Deportivo: planta 0. Edificio Biblioteca College, planta 1.
Catálogo de la biblioteca
¿Cómo consulto el catálogo de la biblioteca?
A través de la página web, la UFV app y CANVAS. Para cualquier información, además de utilizar el chat WSP para hablar con Biblioteca.
¿Cómo puedo ver qué bases de datos hay y de qué temas?
En CANVAS puedes encontrar las bases de datos, sus temáticas y las guías de recomendaciones de consulta.
¿Qué necesito para utilizar las bases de datos de la biblioteca y los documentos electrónicos?
Necesitas tener una cuenta de correo @ufv
Acceso a servicios de biblioteca
¿Qué necesito para utilizar la biblioteca?
Tienes que darte de alta indicando tus datos y tu número de usuario UFV. Para ello tendrás que rellenar un formulario disponible en la web y en la UFV app o acudir al mostrador de la biblioteca.
¿Cómo puedo informarme del funcionamiento de la biblioteca?
Si tienes dudas siempre puedes acudir al mostrador de préstamo de la sala del lectura del Edificio H o de la Sala de Consulta del edicio biblioteca College.Pueds usar el chat WSP disponible en la web de Biblioteca o enviarnos un mail biblioteca@ufv.es
¿Organiza cursos la Biblioteca sobre sus servicios?
Sí, se organiza un curso sobre los servicios de la Biblioteca, cómo trabajar con fondos bibliogáficos, cómo hacer búsquedas, citas y referencias en trabajos académicos. Estos cursos están dotados con créditos ECTS.
Préstamo de libros
¿Qué hay que hacer para llevarse un libro prestado?
Localiza el libro en la estantería y acude al mostrador de préstamo. Puedes utilizar la opción de autopréstamo o pedir ayuda al personal del servicio de préstamo.
¿Cuántos libros me puedo llevar prestados y por cuánto tiempo?
El número de documentos y el tiempo de préstamo depende del tipo de usuario. Puedes consultar las condiciones de préstamo según el tipo de usuario en nuestra web.
¿Pueden renovarse los préstamos y cómo?
Sí, podrán renovarse hasta en dos ocasiones, por el mismo período, siempre que el libro no esté reservado, no tengan retraso y no haya ninguna sanción previa. Podrás renovarlos de forma online a través del catálogo de la biblioteca.
¿Qué hay que hacer para devolver un libro que tengo prestado?
Tienes que traer el libro a la biblioteca y utilizar el dispositivo de autodevolución. También puedes pedir ayuda al personal del mostrador.
¿Dónde hay que dejar un libro que he estado consultando?
Siempre en los carros distribuidos por la sala de lectura o en el mostrador. Nunca debes colocar un libro en la estantería después de haberlo consultado puesto que, si lo colocas mal, el libro estará perdido durante unos días.
¿Cómo sé en qué fecha debo devolver el libro?
El personal de la biblioteca te lo indicará en el momento del préstamo. También puedes consultarlo en el catálogo online de la biblioteca.
Sanciones por devoluciones retrasadas
¿Qué pasa si devuelvo un libro tarde?
Por cada día que te retrases en la devolución, estáras sancionado con 2 días sin poder volver sacar libros en préstamo. No obstante, podrás hacer uso de la consulta de libros en sala.
¿Qué pasa si no devuelvo un libro?
La biblioteca enviará un mail reclamando la devolución del libro. Este mail podrá repetirse en caso de que no se produzca la devolución. Si finalmente esta no se produce, se aplicarán las sanciones recogidas en el reglamento de la biblioteca.
Reserva de un libro
¿Qué puedo hacer si un libro que me interesa está prestado?
Puedes hacer una reserva a través del catálogo de la biblioteca para que te avisemos cuando el libro esté disponible.
Consultar fondo
¿Cómo puedo consultar el fondo de la biblioteca?
Desde cualquier ordenador con acceso a internet puedes consultar nuestro catálogo online. En la APP, en la página web y en el curso Biblioteca dentro de Canvas también tienes un acceso directo. En la propia biblioteca hay ordenadores desde los que también se puede consultar el catálogo.
¿Cómo están ordenados los libros en la Sala de Consulta del Edificio Bblioteca College?
Siguiendo la CDU, una clasificación decimal universal que identifica cada materia con números. Puedes ver la distribución de materia en los carteles informativos distribuidos en las estanterías.
¿Cómo están ordenadas las revistas?
Las revistas suscritas en formato papel están ordenadas alfabéticamente. Las revistas suscritas en formato electrónico pueden consultarse a través del catálogo de la biblioteca.
Alta biblioteca
¿Cómo me puedo dar de alta en la biblioteca?
Tienes que darte de alta indicando tus datos y tu número de usuario UFV. Para ello tendrás que rellenar un formulario disponible en la web y en la APP o acudir al mostrador de la biblioteca.
Prohibido entrar con comida y bebida
¿Puedo comer y/o beber en la biblioteca?
Está prohibido comer y beber en las Salas de la Biblioteca. Sólo se permite beber con recipientes que dispongan de cierres herméticos, como botellas de agua o vasos termo con este tipo de cierres. En las salas coworking del resto del campus no hay ninguna restricción al respecto.
Recursos electrónicos bases de datos
¿Dónde puedo consultar las bases de datos de la biblioteca?
Podrás acceder a las bases de datos y libros o artículos online que están suscritas por la biblioteca desde Canvas en el curso Biblioteca, dentro del apartado Bases de Datos. También se puede acceder desde la web y la APP.
Claves de Biblioteca-Canvas
¿Qué claves tengo que utilizar para entrar en la biblioteca en Canvas?
Para entrar en Canvas, tienes que utilizar tu usuario UFV y tu contraseña.
Solicitar la compra de un libro
¿Cómo puedo solicitar que se compre un libro?
Para proponer la adquisición de libros debes solicitarlo a través de VITA.
Préstamo de Portátiles
¿Cómo puedo solicitar el préstamo de un portátil?
Se accede al préstamo de portátiles a través de los armarios locker situados en la puerta de la Sala de Lectura del Edificio H y de la Sala de Consulta del Edificio Biblioteca College. Necesitarás identificarte con tu carnet de Biblioteca.
Reserva de salas de estudio
¿Cómo puedo solicitar la reserva de una sala de estudio?
Las solicitudes pueden realizarse desde el Área de servicios en el Portal del Alumno, o en el mostrador de Biblioteca del edificio H o del Edificio Biblioteca College en el que esté la sala que quieres reservar.
Acceso a las instalaciones de la biblioteca
¿Es necesario identificarse para acceder a la biblioteca?
El uso de las instalaciones de la biblioteca está abierto a cualquier persona. El uso de los servicios de la biblioteca es exclusivo para estudiantes, personal y PDI de la UFV. Además, en época de exámenes sólo estará permitida la entrada a estudiantes, personal y PDI de la UFV y por ello, será necesario identificarse con el carnet universitario para poder acceder.
Préstamo de revistas
¿Puedo llevarme un revista en préstamo?
Las revistas en papel están localizadas en la Hemeroteca, Sala de Lectura del Edifico H y son sólo de consulta en esa sala.
Reserva de puestos de lectura
¿Se pueden reservar los puestos de lectura?
No se pueden reservar puestos de lectura. Cada persona que accede a la biblioteca ocupa un único puesto de estudio, y el abandono del mismo por un período superior a 30 minutos puede implicar que el personal de biblioteca retire sus pertenencias con el fin de dejar libre el puesto para otra persona.
Acceso con patinete eléctrico
¿Puedo entrar con el patinete eléctrico y cargarlo?
No está permitido ni el acceso con el patinete ni la carga del mismo. Deberá dejarse en las zonas habilitadas para ello en el campus de la UFV.
Uso de cigarrillos electrónicos
¿Puedo usar mi cigarrillo electrónico?
No está permitido fumar en la biblioteca ni el uso de cigarrillos electrónicos ni de vaper. La universidad dispone de zonas específicas para ello.
Quejas, reclamaciones y sugerencias
¿Dónde puedo poner una queja, reclamación o sugerencia?
Se podran exponer cualquier queja, sugerencia o similar en cualquiera de los mostradorer de préstamo, tanto de forma verbal como cumplimentando el formulario existente para ello. Se puede utilizar el formulario online disponible en la web ufv.es utilizar el buzón de sugerencias situado a la entrada de la Sala de Lectura del Edificio H o enviando un mail a biblioteca@ufv.es Todas las quejas serán atendidas, y en el caso de que no sean anónimas, serán respondidas por mail.
Imprimir / fotocopiar documentos
¿Dónde puedo imprimir o fotocopiar documentos?
La Sala de Lectura del Edificio H dispone de una fotocopiadora que permite tanto la impresión como la copia de documentos. Para ello es necesario tener la tarjeta que se adquiere en la reprografia de la UFV.
Servicio de ayuda a la investigación
¿Cómo ayuda la Biblioteca a investigar?
Puedes recibir asesoramiento en la búsqueda de información, publicación y gestión bibliográfica de tus TFG y TFM, proyectos de investigación o publicación de artículos, impacto de tus publicaciones, etc. Para ello debes hacer una solicitud en la intranet VITA Biblioteca.
Préstamo de libros
¿Qué hay que hacer para llevarse un libro prestado?
En la Sala de Lectura del Edificio H, localiza el líbro en el catálogo consultando en el mostrador de préstamo o en el OPAC de consulta de fondos. Solicita el libro en el mostrador y espera a que te lo entreguen. En la Sala de Consulta del edificio Biblioteca College, puedes localizar el libro en la estantería o consultarlo en el OPAC. Cuando lo tengas, acude al mostradorde préstamo. En ambos casos, puedes utilizar la opción de autopréstamo o pedir ayuda al personal del servicio de préstamo.
¿Cuántos libros me puedo llevar prestados y por cuánto tiempo?
El número de documentos y el tiempo de préstamo depende del tipo de usuario. Puedes consultar las condiciones de préstamo según el tipo de usuario en nuestra web.
¿Pueden renovarse los préstamos y cómo puedo hacerlo?
Sí, podrán renovarse hasta en dos ocasiones, por el mismo período, siempre que el libro no esté reservado, no tenga retraso y no haya ninguna sanción previa. Podrás renovarlos de forma online a través del catálogo de la biblioteca.
¿Qué hay que hacer para devolver un libro que tengo prestado?
Tienes que traer el libro a la biblioteca. Los libros que se han recogido en la Sala de Lectura del Edificio H, deben devolverse en ese mismo mostrador. Los libros que se han recogido en la Sala de Consulta del Edificio Biblioteca College, deben devolverse en ese mismo mostrador. En ambas salas puede utilizarse el dispositivo de autodevolución. También puedes pedir ayuda al personal del mostrador. No se admitirán devoluciones de libros que no sean de la Sala a la que corresponde el fondo bibliográfico.
¿Como identifico si un libro es de la Sala de Lectura del Edificio H o de la Sala de Consulta del Edificio Biblioteca College?
Todos los libros de la Sala de Consulta del Edificio Biblioteca College están identificados con un tejuelo azul al lado del tejuelo normal. En el catálogo, en el apartado de ejemplares, localización, se indica la localización de cada libro, ya sea Sala de Consulta o Depósitos.
¿Dónde hay que dejar un libro que he estado consultando?
Siempre en los carros distribuidos por la sala de lectura o en el mostrador. Nunca debes colocar un libro en la estantería después de haberlo consultado puesto que, si lo colocas mal, el libro estará perdido durante unos días.
¿Qué ocurre cuando quiero un libro que está en Depósito?
Si necesitas un libro que aparece en el catálogo y la localización indica Depósito 1 o Depósito 2, debes acudir al mostrador de préstamo de la Sala de Lectura del Edificio H, para que el personal de Biblioteca pueda hacer el préstamo del libro.
¿Puede acudir otra persona a solicitar el préstamo de libros en mi representación?
No. El préstamo es personal previa identificación.
¿Cómo puedo consultar qué libros tengo en préstamo?
Puedes consultar los libros que tienes en préstamo y la fecha de devolución accediendo a tu perfil personal en el catálogo de la biblioteca.
¿Puede acudir otra persona a devolver un libro en mi nombre?
Sí. No es necesaria la acreditación para la devolución si se hace en el mostrador. Sí será necesaria la acreditación si se hace a través de uno de los Lockers de autopréstamo de la Biblioteca.
¿Cómo sé en qué fecha debo devolver el libro?
El personal de la biblioteca te lo indicará en el momento del préstamo. También puedes consultarlo en el catálogo online de la biblioteca, accediendo a tu espacio de lector.
¿Qué ocurre si intento devolver un libro de Depósito en la Sala de Consulta del Edificio Biblioteca College?
La devolución no será admitida. En la Sala de Consulta del edificio Biblioteca College sólo se pueden prestar y devolver libros de esa sala, identificados con un tejuelo azul. Tendrás que desplazarte a la Sala de Lectura del Edificio H para poder devolver el libro y hacerlo en plazo es tu responsabilidad.
¿Que ocurre si intento devolver un libro de la Sala de Consulta del Edificio Biblioteca College en la Sala de Lectura del Edificio H?
La devolución no será admitida. En la Sala de Lectura del Edificio H sólo se pueden prestar y devolver libros que estén en los Depósitos del Edificio H. Tendrás que desplazarte a la Sala de Consulta del Edificio H para poder devolver el libro y hacerlo en plazo es tu responsabilidad.
Pérdida de libro
¿Qué pasa si he perdido un libro?
En el caso de pérdida de libro este debe de ser repuesto. Si esto ocurre, dirígete al personal de la biblioteca para que te indiquen las opciones que tienes.
Préstamo interbibliotecario
¿Durante qué plazo de tiempo tendré disponible los documentos de préstamo interbibliotecario?
Por regla general suele ser un mes de préstamo. Es importante ser puntual en la recogida y en la devolución de estos documentos ya que en el servico hay otras bibliotecas implicadas.
¿Quién puede solicitar un documento por préstamo interbibliotecario?
Cualquier persona (estudiante, personal de administración o PDI de la UFV) que sea usuaria de la biblioteca puede solicitar libros o artículos mediante el servicio de préstamo interbibliotecario, recibiéndolos en préstamo desde otras bibliotecas.
¿Cómo puedo solicitar un documento por préstamo interbibliotecario?
Hay que enviar la solicitud a pib@ufv.es con los datos completos (autoría, título, título de la revista o del documento completo…) del documento a solicitar.
Repositorio DDFV
¿Qué es el repositorio DDFV?
Es un repositorio de documentos digitales cuyo objetivo es archivar y preservar la producción intelectual y científica de la universidad. Es de acceso abierto y por tanto los documentos pueden consultarse a texto completo.
¿Qué documentos recoge el repositorio DDFV?
El repositorio se estructura en colecciones. Tesis doctorales; revistas; resultados de investigación; documentos institucionales; materiales docentes; datos de investigación, etc.
¿Quién puede consultar el repositorio DDFV?
Cualquier persona puede consultar el repositorio.
Frequently Asked Questions
Library schedule
What are the library opening hours? Is there a special schedule during exam periods? The schedules depend on the room where you wish to study. Check the Library Location section for all schedules. There is a room that is open 24 hours from Monday to Friday, and during exam periods, the Library extends its hours, opening on Saturdays, Sundays, and holidays from 9 AM to 9 PM. Any schedule changes are announced on the website.
Library location
Where is the library?
Building H: Reading room. Located on floor -1. Lending desk: bibliographic information, lending and return service ONLY for materials located in the Deposits of Building H. Includes 7 study rooms and a Periodicals Library. Study Room. Located on floor -2.
Building Library College: Digital Library. Reading room and 4 study rooms located on the 2nd floor. Collection Room, 4 study rooms, lending desk: bibliographic information, lending and return service ONLY for the bibliographic materials in the Collection Room. López Quintás Study Room, open 24 hours. Library offices.
Are there other study spaces on campus?
These are not directly managed by the Library, but they do meet the characteristics of a study and coworking space. Building E, ground floor: glass-enclosed study room (“pecera”). Building H: ground floor, glass-enclosed study room; first floor, coworking space; floor -2, coworking space. Central Building: Square. EPS Building: floor -2. Sports Center: ground floor. Building Library College, first floor.
Library catalog
How can I browse the library catalog?
Through the website, the UFV app, and CANVAS. For any information, you can also use the WhatsApp chat to communicate with the Library.
How can I see what databases are there and about what subjects?
In CANVAS you can find the databases, their subjects and browse the recommendation guides.
What do I need to access the library databases and electronic documents?
You need to have and email account @ufv
Access to library services
How can I find out about how the Library operates?
If you have any questions, you can always go to the lending desk in the reading room of Building H or the Consultation Room in the CRAI Building. You can use the WhatsApp chat available on the Library’s website or send us an email at biblioteca@ufv.es
Does the Library offer courses on its services?
Yes, a course is offered on Library services, including how to work with bibliographic resources, how to conduct searches, and how to cite and reference in academic papers. These courses are awarded ECTS credits.
Laptop loan
How can I request the loan of a laptop?
Laptop loans are accessed through the locker cabinets located at the entrance of the Reading Room in Building H and the Consultation Room in the Building Library College. You will need to identify yourself with your Library card
Access to the library facilities
Is identification required to access the library?
The use of the library facilities is open to everyone. However, the use of library services is exclusive to UFV students, staff, and faculty. Additionally, during exam periods, access will only be allowed to UFV students, staff, and faculty, and therefore, university ID will be required to enter.
Complaints and suggestions
Where can I file a complaint or suggestion?
Any complaints, suggestions, or similar matters can be submitted at any of the lending desks, either verbally or by filling out the available form. You can also use the online form available on the ufv.es website, the suggestion box located at the entrance of the Reading Room in Building H, or by sending an email to biblioteca@ufv.es. All complaints will be addressed, and if they are not anonymous, they will be responded to via email.
Interlibrary loan
How can I request a document by interlibrary loan?
The request must be sent to pib@ufv.es with the complete data (author, title…) of the document to be requested.
Book loss
What happens if I’ve lost a book?
In the event of a book being lost, it must be replaced. If this occurs, contact library staff to discuss your options.
Accessing library services
How can I find out about how the library works?
If you have any questions you can always go to the library front desk and ask directly to the staff, or use the WhatsApp chat available on the library website, or by sending us an email to biblioteca@ufv.es
Book loans
What do you have to do to borrow a book?
In the Reading Room of Building H, locate the book in the catalog by consulting the lending desk or using the OPAC to search the collection. Request the book at the desk and wait for it to be handed to you. In the Consultation Room of the CRAI Building, you can find the book on the shelf or look it up in the OPAC. Once you have it, go to the lending desk. In both cases, you can use the self-checkout option or ask for assistance from the lending service staff.
How many books can I borrow and for how long?
The number of documents and the loan time depends on the type of user. You can check the loan conditions according to the user type on our website
Can loans be renewed and how can I do it?
Yes, they can be renewed up to two occasions, for the same period of time, as long as the book isn’t reserved and there is not a delay nor any previous sanction. You can renew them online through the library catalog.
What do I have to do to return a book that I’ve borrowed?
You must return the book to the library. Books collected from the Reading Room in Building H must be returned to the same desk. Books collected from the Consultation Room in the CRAI Building must be returned to that same desk. In both rooms, the self-return device can be used. You can also ask for assistance from the desk staff. Returns of books that do not belong to the corresponding collection room will not be accepted.
Where do I have to leave a book that I have consulted in the reading room?
Always place books on the carts distributed around the reading room or at the desk. You should never return a book to the shelf after consulting it, because if it’s placed incorrectly, the book will be lost for a few days.
Can another person request a book loan in my name?
No. The loan is personal prior identification.
How can I check what books I have on loan?
You can consult the books you have on loan and the return date accessing your personal profile in the library catalog.
Can another person return a book in my name?
Yes. No identification is required for returns made at the desk. However, identification will be necessary if the return is made through one of the Library’s self-service lockers.
How do I know when to return a book?
The library staff will tell you in the moment of the loan. You can also consult it in the library’s online catalog, accessing your reader space.
How do I identify if a book belongs to the Reading Room in Building H or the Consultation Room in the CRAI Building?
All the books in the Consultation Room of the CRAI Building are marked with a blue label next to the regular label. In the catalog, under the “copies” section, the location of each book is indicated, whether it is in the Consultation Room or the Deposits.
What happens when I want a book that is in the Deposits?
If you need a book that appears in the catalog and the location indicates Deposit 1 or Deposit 2, you must go to the lending desk in the Reading Room of Building H, so the Library staff can process the loan for you.
What happens if I try to return a book from the Deposits in the Consultation Room of the CRAI?
The return will not be accepted. In the Consultation Room of the CRAI building, only books from that room, identified with a blue label, can be borrowed and returned. You will need to go to the Reading Room in Building H to return the book, and returning it on time is your responsibility.
What happens if I try to return a book from the Consultation Room of the CRAI in the Reading Room of Building H?
The return will not be accepted. In the Reading Room of Building H, only books from the Deposits of Building H can be borrowed and returned. You will need to go to the Consultation Room of the Building Library College to return the book, and returning it on time is your responsibility.
Sanctions for late returns
What happens if you return a book late?
For every day you are late in returning a bokk, you will be sanctioned with 2 days (per delayed book) without being able to borrow books again. However, you can still consult books in the room.
What happens if I don’t return a book?
The library will send an email demanding the return of the book. This mail will be sent again if the return isn’t done. If this happens again, the sanctions set out in the library regulations will be applied.
Study rooms reservation
How can I book a study room?
Laptop loans are accessed through the locker cabinets located at the entrance of the Reading Room in Building H and the Consultation Room in the Building Library College. You will need to identify yourself with your Library card
Magazines loan
Can I borrow a magazine?
Printed magazines are located in the Periodicals Library, in the Reading Room of Building H, and are for in-room consultation only.
Reading spots reservations
Can reading spots be reserved?
No, reading spots can’t be reserved. Each person that access the library takes up only one study spot, and the abandonment of this for a maximum period of 30 minutes means that the library staff can move away their belongings in order to free up the spot for another person.
Print / photocopy documents
Where can I print or photocopy documents?
The Reading Room in Building H has a photocopier that allows both printing and copying of documents. To use it, you must have a card that can be purchased at the UFV reprography service.
Interlibrary loan
Who can request an interlibrary loan?
Anyone (student, administration staff, or PDI of the UFV) that is a library user can request books or articles through the interlibrary loan service receiving the loan from other libraries.
How can I request a document by interlibrary loan?
The request must be sent to pib@ufv.es with the complete data (author, title…) of the document to be requested.
For how long will I have interlibrary loan documents available?
As a general rule, it’s normally a month’s loan. It’s important to be punctual when collecting and returning these documents as there are other libraries involved in the service.
Electronic cigarettes' use
Can I use my electronic cigarette?
Smoking and the use of electronic cigarettes or vapers is not allowed in the library. The university has specific areas for this.
How can I investigate
How should I investigate for mi thesis, article or TFG?
The library provides advice on the research process through the Research Help Service.
How does the Library assist with research?
You can receive advice on information searching, publishing, and bibliographic management for your Bachelor’s and Master’s theses, research projects, or article publication, as well as the impact of your publications, etc. To do so, you must submit a request through the VITA Library intranet.
Reserve a book
What can I do if a book that I’m interested in is out on loan?
You can make a reservation through the library catalog so we can notify you when the book is available.
Back consult
How can I consult the catalog of the library?
Through any computer that has access to the internet you can consult our online catalog. In the APP, the website and you also have a direct access in the Library course on Canvas. There are also computers in the library where you can consult the catalog.
How are the books organized in the library?
Following the CDU, a universal decimal classification system that identifies each subject with numbers. You can see the distribution of subjects in the informative posters on the shelves.
How are magazines organized in the library?
Magazines that are subscribed in paper are alphabetically organized. Magazines that are subscribed in digital format can be consulted through the library catalog.
Library enrollment
How can I register in the library?
You have to register indicating your information and your UFV username number. To do so you have to fill out a form that is available on the web and in the APP, or go to the front desk at the library.
Prohibited to enter with food or drinks
Can I eat and/or drink in the library?
It is forbidden to eat and drink in the library. It is only allowed to drink with containers that have hermetic seals, like water bottles or thermo cups with these type of seals.
Online resources data base
Where can I consult the data base of the library?
You can access the data base and books or articles online that are subscribed to the library through Canvas in the Library course, within the Databases section. You can also access through the web and app.
Library-Canvas passwords
What passwords do I have to use to enter the library in Canvas?
To enter in Canvas, you will have to use your UFV username and your password.
Request the purchase of a book
How can I request the purchase of a book?
To propose the acquisition of books you must request it through VITA.
Access with electric scooter
Can I enter with my electric scooter and charge it?
It is not allowed the access in scooter as well as the charge of it. It will have to be parked in the set up zones in the campus of the UFV.
Interlibrary loan
For how long will I have interlibrary loan documents available?
As a general rule, it’s normally a month’s loan. It’s important to be punctual when collecting and returning these documents as there are other libraries involved in the service.
Repository DDFV
What is the DDFV repository?
It’s a repository of digital documents whose objective is to archive and preserve the intellectual and scientific production of the university. It’s an open access compliant service and therefore the documents can be consulted in full text by anyone.
Which documents does the repository collect?.
The repository is structured in collections. Doctoral thesis; magazines; investigations results; institutional documents; teaching materials; investigation data, etc.
Who can consult the repository?
Anyone can consult the repository.